Inés y la alegría

by

Almudena Grandes,
Ines y la alegría
Ed. Tusquets, 2010

No havia llegit cap llibre d’aquesta autora, sí, però, articles al diari. Sempre m’agradava el que en llegia, el que deia i com ho deia. Aquest juliol, primer a la fresca d’Albarca i després a la calor de Reus, m’he posat amb “Inés y la alegría”, cedit gentilment per la distribuïdora Les Punxes abans de ser posat a la venda. Els llibres gruixuts em fan molta mandra, però em vaig decidir a llegir-lo. M’hi he sentit com una mosca atrapada en una tela d’aranya, no podia escapar-me´n, i anava jo i llibre cap aquí i cap allà buscant les ombres fresques primer – a Albarca– i asseguda davant del ventilador, després, a Reus.

Història verídica fabulada, i fàbula. Tot barrejat i entrecreuat. Tota la part de política malgrat tenir-ne alguna idea, m’ha resultat sorprenent, i la història entre la Inés i el Galán , és tan apassionant i romàntica que se t’endú sense voler-ho. I així , la realitat punyent d’aqiesta pell de brau tan desgraciada, desfila davant dels nostres ulls i ens adonem, que, parlant clar, en política no n’hi ha un pam de net. Crec que és una lectura que pot molestar molta gent però que obrirà nous horitzons i respondrà preguntes a molts d’altres.

Llegiu-lo, us el recomano de tot cor. I em trec el barret davant la senyora Almudena Grandes.

Maria Pallach i Estela

Deixa un comentari

