La casa cantonera

by

Sílvia Alcàntara
La casa cantonera
Edicions de 1984
Barcelona 2011

Vaig llegir, fa un parell d’anys, Olor de colònia de la mateixa autora i tenia ganes de tornar a tastar-la. Aleshores em va costar entrar en aquell ambient tan asfixiant, però quan hi vaig ser, em va interessar i molt.
Ara, he agafat La casa cantonera amb ganes, i altra vegada m’he trobat amb uns personatges peculiars, entrecreuats, estimats i odiats alhora. I el pas del temps implacable que ho arrossega tot: el pare, la mare, l’amic i amant, les filles, la veïna, la figuera… la figuera sempre present. I els préssecs com esperança, esperança truncada, trencada com la branca de la figuera les flames de la qual volien purificar l’eixida. Però no va ser així.

Maria Pallach i Estela

Deixa un comentari

