El nét del pirata

by

netpirata

Manuel Cuyàs
El nét del pirata
Barcelona: Ed. Proa, 2014
Col·lecció A tot Vent, 609

Febrer del 2014. El temps passa, de pressa o a poc a poc, segons com li va a cadascú. Aquí m’estic, amb una convalescència de grip que no s’acaba mai i les orelles avariades. La cosa fotuda és que a cada bugada hi perdo un llençol, i l’aixovar se m’acaba.

Tonta com estic aquests dies, la meva filla segona em va donar aquest llibre: «Té, és d’aquell senyor que sempre dius que t’agrada llegir a El Punt/Avui.» I jo, contenta. El vaig començar em sembla fa dos dies i ja l’he acabat.

¿Per què passa que ens agrada llegir les memòries de la gent? Si fa no fa, tothom (parlo de la gent «normal») acaba vivint el mateix, i la història dels uns s’assembla extraordinàriament a la dels altres. I és que la quotidianitat té alguna cosa que ens atrapa, que fa que la lectura se’ns faci més nostra.

Mentre llegia, pensava que (tot i que l’autor és força més jove que jo) explicava escenes que jo també havia viscudes. I això és molt curiós. M’ha agradat, aquest llibre d’en Cuyàs: es llegeix molt bé i explica, amb una senzillesa que és molt d’agrair, tota una època en una ciutat com Mataró.

Hi ha fragments que ja els havíem llegit en els seus articles al diari; però, tot i així, hem continuat trobant-hi el seu puntet. I ens hem assabentat de com era aquest país nostre en un lloc i en un temps determinat. Com ja he dit, fa de molt bon llegir i és força recomanable.

Maria Pallach i Estela

Anuncis

Deixa un comentari

