Jo, diable

by

jo-diable

Jo, diable
Llibre per pintar. Il·lustracions: Armand
Tarragona: Colors de festa, 2013

A la canalla li agrada dibuixar i pintar. Els llibres amb dibuixos per posar-hi color són un clàssic en la producció editorial per al públic infantil. Als més petits els hi agraden els diables, el dracs i el bestiari festiu, tot i que –només, a vegades– els hi fan por els trons. Com al fill de l’il·lustrador del llibre per pintar Jo, diable que, com tants d’altres, juga amb els companys d’escola, o pel passadís de casa, a fer ball de diables.

Jo, diable és, doncs, un llibre per pintar, amb dibuixos clars, simpàtics i amb prou detalls perquè seguint el model de ball de diables amb parlaments, la canalla pugui descobrir els personatges propis del ball parlat –Llucifer, la diablessa o els àngels– les carretilles i els estris emprats pels diables –les maces, el ceptrots o els tabals– a més dels diables que realitzen funcions específiques a la colla com portar la pirotècnia, la farmaciola o l’aigua… o el drac, per acabar tots a la festa de la plaça on els espera la gent del poble.

Llibre a l’abast de tothom, recomanat de 2 a 100 anys, diuen. Només per pintar, el més petits, o per treballar amb els més grans noms d’estris i personatges que formen part de la nostra cultura popular.

Deixa un comentari